5 dietních chyb, které brzdí vaše hubnutí!

Udržovat si zdravé stravovací návyky není vždy tak jednoduché, jak se zdá. Základní principy jsou nad slunce jasné: jezte hodně zeleniny, bílkovin a celozrnných výrobků. Jenomže když přijde na uvedení těchto principů do praxe, mohou se proměnit ve velké dietní chyby. Co myslíte, děláte některé z nich?

Když si myslíte, že všechno děláte správně a ručička na váze se ne a ne hnout, může být na vině jedna či dvě dietní chyby. Podívejte se na pět nejčastějších zdravých stravovacích návyků, které vám, pokud se neprovádějí správně, mohou způsobit pořádné trápení.

 

1. Dáváte si ráno ovesnou kaši v oblíbené kavárně

Snídaně v kavárně cestou do práce se pro mnoho lidí stává ranním rituálem. Mnoho z nich se rozhodlo upustit od sladkých koblih a muffinů a ráno se s chutí pustí do misky ovesné kaše. Důvod je prostý, mají za to, že nějaká ovesné kaše je nízkokalorická cesta, jak do svého jídelníčku dostat více vlákniny, vitamínů a energie. A tak tomu také je, pokud si kaši připravíte doma.

V doma uvařené kaši z ovsa nebo ovesných vloček dostanete slušnou porci vitamínů a vlákniny (150 kalorií na 200 gramů kaše). Když ji osladíte medem a přidáte čerstvě nakrájené ovoce, dostanete se asi jen na 250 kalorií. Bohužel v kavárnách a bistrech se do jídel přidává mnoho doplňků, takže kalorická hodnota je potom až dvojnásobná.

Stačí trochu hnědého cukru, granoly, ořechů v cukru, džemu a banánových chipsů, se díváte na 500 kalorií ve stejném 200g šálku. To je asi tolik, jako kdybyste k snídani snědli hamburger a vypili limonádu. Nejlépe uděláte, když zkontrolujete nabídku ovesných pokrmů a vyberete jednu s nejméně přidaným tukem a cukrem. A přidáte pár čerstvých plodů, které si s sebou přinesete z domova.

 

2. Obědváte salát

Když se řekne salát, první slovo, které nás většinou napadne, je zdravý. Ano, existují zdravé saláty, které si můžete dát k obědu – jako mix barevné zeleniny, korunovaný několika kousky libového masa a zalitý zálivkou z octa a olivového oleje.

Pro lidi na dietě je salát často první volbou, ale ne vždy je také volbou nejlepší. Než si tedy dáte k obědu „jen salát“ zvažte několik věcí.

Jedním z největších problémů se saláty v restauracích je, že často přetékají tukem. Nemůže za to jen dresink – i když na tom má velký podíl, na jednu polévkovou lžíci připadá 75 kalorií. Nechte si ho přinést zvlášť, abyste mohli kontrolovat, kolik ho jíte. Pozornost věnujte i tomu, jak se připravuje maso do vašeho salátu. Grilované kuře je v pořádku, ale pokud se kuře dostane do podoby „křupavých kuřecích kousků“ (smažené kuře), je moudré se mu vyhnout.

Dávejte si pozor i na kalorické přísady jako sýr, slaninu a jiné tučné maso. Smažená tortilla nebo nudle, zakysaná smetana a smažené kroutony mohou také způsobit, že počet kalorií bude raketově stoupat.

Malý příklad: 120 g grilovaných krevet, 120 g baby špenátu, 2 polévkové zálivky z olivového oleje a octa – méně než 500 kalorií.

Jenomže v restauraci můžete dostat grilované krevetky a špenátový salát s 1 000 kaloriemi a 44 gramy tuku. To je, jako kdybyste k obědu snědli 4 sladké, čokoládové tyčinky. Je to proto, že čerstvý špenát a grilované krevety jsou doplněny oříšky, slaninou a sosem z opečené slaniny.

3. Odšťavňujete

Proměnit ovoce a zeleninu v čerstvou šťávu zní velmi zdravě. Mnoho lidí začne s odšťavňováním, proto aby přidali do svého jídelníčku více ovoce a zeleniny. Jenomže z tohoto zvyku se může stát velká dietní past.

Vezměte si například zeleninovou šťávu a "zelené" nápoje. Vypadají svěží, zdravé a také se tváří jako skvělý a pohodlný způsob, jak konzumovat více zeleniny. Jenomže většina těchto drinků není jen ze zeleniny, kdyby ano, tak by asi nebyly tak chutné.

Proto, aby chutnaly, přidávají se do těchto populárních nápojů ovocné šťávy, což může značně zvýšit jejich kalorickou hodnotu. Existují zeleninové šťávy v lahvích s více než 350 kalorií na 500 ml. Kdybyste chtěli získat stejné množství kalorií z čerstvé zeleniny, museli byste sníst například 750 g čerstvého salátu.

Při odšťavňování ovoce, přibývají kalorie ještě rychleji. Odšťavňovače oddělují šťávu od dužniny, což znamená, že vyhazujete vlákninu a pijete jen džus. Ten vás však nezasytí stejně jako celé ovoce. Celý středně velký pomeranč má jen asi 60 kalorií, ale k vytvoření skleničky šťávy 360 ml, je potřeba vymačkat 4 pomeranče. Pravděpodobně nesníte najednou 4 pomeranče, ale není těžké najednou vypít šťávu z nich s 240 kaloriemi.

Chcete-li dostat více zeleniny a ovoce do své stravy, je mnohem lepší konzumovat je v celku než jako šťávu.

4. Hlídáte si příjem lepku

Stále rostoucí popularita bezlepkové diety přinesla na trh mnoho bezlepkových produktů. Mnoho lidí, kteří netrpí intolerancí lepku, přešli na bezlepkovou dietu v přesvědčení, že díky tomu zhubnou. To je ale bohužel chyba.

Před lety – když bezlepkové výrobky nebyly tak široce dostupné jako dnes – bezlepkové diety vypadaly úplně jinak. Tenkrát se ti, kteří se vyhýbali lepku, museli vzdát chleba, těstovin, koláčů, sušenek, preclíků a sucharů. Primárním zdrojem lepku v potravě je pšenice a všechno z ní vyrobené.

Z tohoto důvodu dostávali většinu sacharidů z ovoce a zeleniny, což není špatná strategie pro úbytek váhy. Jenomže s tolika lidmi, kteří se v posledních letech dožadovali bezlepkových výrobků, je nyní docela snadné najít bezlepkové těstoviny, sušenky, koláče, suchary a občerstvení.

Chyba, která se s tím často pojí, je předpoklad, že pouhé vynechání lepku povede ke ztrátě váhy. Pokud se rozhodnete pro přechod na tuto dietu, pečlivě čtěte štítky. Při hledání slova "bezlepkové" na etiketě se nezapomeňte podívat na počet kalorií.

V mnoha případech je pšenice jednoduše nahrazena rafinovanými škroby z rýže, kukuřice nebo brambor, což vám nemusí ušetřit žádné kalorie. Některé bezlepkové výrobky mají mnoho přidaného tuku a cukru – často se používá ke zlepšení chuti nebo textury, takže kalorická hodnota může být hodně vysoká.

Pro dietu nahraďte obiloviny, které obsahují lepek (pšenice, ječmen, žito, kamut, špalda), bezlepkovými obilovinami jako je pohanka či quinoa.

 

5. Jíte po cvičení víc

Mnoho lidí přeceňuje množství kalorií, které spálí během cvičení a ty pak hned „doplní“. Pokud přesně neodhadnete své kalorické výdaje, snadno se přesvědčíte, že po zbytek dne se nemusíte hlídat, protože není možné, aby byl váš příjem vyšší než výdej.


Součástí problému je, že necvičíte tak tvrdě nebo tak dlouho, jak si myslíte, což znamená, že pravděpodobně nespálíte tolik kalorií, kolik si myslíte. Takže pro sebe uděláte nejlíp, když si budete dávat pozor na to, jak moc a jak dlouho ve skutečnosti cvičíte. Jakmile zjistíte, jak dlouho trvá spálit i malé občerstvení (2 malé sušenky spálíte za 20 minut jízdy na kole), určitě si příště rozmyslíte, co jíte.

 

Autor: redakce
Další články ze sekce KRÁSA a ZDRAVÍ
Datum: 16.04.2019

 
 

CARSHOUSE.cz
Vše o autech... A nejen o nich.

LUXURYHOUSE.cz
Svět luxusu, módy a doplňků...

ŠéfredaktorZaVolantem.cz
Osobní blog "motoristického novináře".

LUXUSNÍPLÁŽE.cz
Nejkrásnější pláže a destinace.

CINEMAHOUSE.cz
Portál o filmových novinkách.

CELEBRITYHOUSE.cz
Dění z českého showbyznysu...

MENHOUSE.cz
Portál pro muže...

GOLFMAGAZINE.cz
Web plný golfu..

HOTELHOUSE.cz
Portál o hotelech, pensionech a spa resortech

zpět Úvod / rubriky / KRÁSA a ZDRAVÍ / 5 dietních chyb, které brzdí vaše hubnutí!

Aktuální číslo:
CARS HOUSE 2019

Kalendář akcí

Dnes je 23. května 2019, svátek má Vladimír.

Nejbližší akce:

24.05.2019
Tři letušky v posteli | Divadlo Radka Brzobohatého
27.05.2019
Zrada | Divadlo Na Maninách
07.06.2019
Stvoření světa - bez cenzury | Tip na divadlo
19.06.2019
Cena za něžnost | Divadlo Na Maninách
30.10.2019
Cena za něžnost | Divadlo Na Maninách
>>> další akce

MENHOUSE.cz
Portál pro muže...

INSPIROVANIKRASOU.cz
modeling-stylový portál

LUXUSNIPLAZE.cz
Nejkrásnější pláže a destinace.

LUXURYHOUSE.cz
Svět luxusu, módy a doplňků...

CARSHOUSE.cz
Vše o autech... A nejen o nich.

ZEN SPA
Thajské masáže & spa

GASTROHOUSE.cz
Portál o moderní gastronomii...

ŠéfredaktorZaVolantem.cz
Osobní blog "motoristického novináře"...

CINEMAHOUSE.cz
Portál o filmových novinkách.

CELEBRITYHOUSE.cz
Dění z českého showbyznysu...

GOLFMAGAZINE.cz
Web plný golfu...

HOTELHOUSE.cz
Portál o hotelech, pensionech a spa resortech

nice girl

Partneři projektu:



ubytování Krkonoše, kuchyně, Silvestr chaty chalupy, ubytování Špindlerův Mlýn, Masivní nábytek, Wellness pobyty