Jaké jsou vhodné potraviny pro těhotnou a kojící ženu?

V období těhotenství a kojení je velmi zásadní dodržovat odpovídající pestrý a vyvážený jídelníček, hlavně kvůli zdraví matky a dítěte. Po dobu, kdy je plod v matce, veškeré živiny, které potřebuje, si bere přes pupeční šňůru. Když se pak narodí, jeho hlavní potravou je mateřské mléko, které je plné vitamínů, minerálů a dalších cenných látek, jež miminko potřebuje k životu.

Traduje se, že žena v těhotenství sní vše, na co přijde, a dokonce že jí doslova za dva. Ale pravda je úplně jinde: není to totiž o množství jídla, ale o jeho výživové hodnotě a přísunu důležitých vitamínů. Doporučuje se, aby budoucí matka měla denně dva teplé hlavní chody a minimálně dvě vydatné svačiny. Nejdůležitější pro těhotenství je však dodržovat pitný režim. Je dobré si nechat v tomto období zjistit, jak je na tom tělo celkově s vitamíny, a ty chybějící pak doplnit buď ve stravě, nebo i s přírodními doplňky stravy, aby plod i narozené dítě mělo vždy vše, co potřebuje.

 

Základem je pestrá strava bohatá na vitamíny

Chcete-li plod ochránit před vývojovými vadami, je důležitý přísun kyseliny listové. Ta se nachází například ve špenátu, brokolici, chřestu, salátech a ovesných vločkách. Pro doplnění železa je vhodné hovězí maso nebo játra. Nejste-li ale milovnicí masa, pak je snazší si železo nechat předepsat od lékaře. Zinek přisvojitelný pro tělo je obsažen v dýňových semínkách a mořských plodech. Zapotřebí jsou i omega 3 mastné kyseliny a vitamíny C, B i D3. Vitamín D a omega 3 mastné kyseliny získáte ze slunečního záření a v mořských plodech. Žloutky a ořechy v sobě ukrývají vitamín B. „Céčko“ najdete v zelenině a ovoci. Velmi oblíbeným doplňkem stravy v průběhu těhotenství a kojení je MamaDHA, obsahující pět důležitých složek s pozitivním účinkem pro dítě i matku.

 

Čemu je potřeba se při kojení ve stravě vyhnout

Existuje také seznam potravin a jídel, jež v období kojení nejsou vhodné, a je potřeba se jim vyhnout. Výživa v těhotenství by neměla obsahovat kyselé potraviny, jako jsou rajčata a citrusy. Tepelně neupravené maso a veškeré věci, které nadýmají. Vyhýbejte se i koření a chuťově výrazným a pálivým jídlům. Co se slazení týče, doporučuje se místo bílého cukru používat med nebo ovoce.

 

 

Autor: Jolana Holáňová (redaktorka)
Další články ze sekce GASTROHOUSE
Datum: 03.04.2018

 
 

CARSHOUSE
Vše o luxusních autech... A nejen o nich

LUXURYHOUSE
Svět luxusu, módy a doplňků...

Nejkrásnější letuška
exkluzivní party v Hangar Baru

Kadeřník KOMOhair
Kadeřnické studio v Praze - Holešovicích

ŠéfredaktorZaVolantem.cz
Osobní blog "motoristického novináře"...

zpět Úvod / rubriky / GASTROHOUSE / Jaké jsou vhodné potraviny pro těhotnou a kojící ženu?

Aktuální číslo:
číslo 2

Kalendář akcí

Dnes je 22. dubna 2018, svátek má Evženie.

Nejbližší akce:

>>> další akce

Anketa

Kde letos strávíte Vaši dovolenou?

Celkem hlasovalo 2525 lidí.

MENHOUSE.cz
luxusní pánský portál

INSPIROVANIKRASOU.cz
modeling-stylový portál

LUXUSNÍ PLÁŽE
...ty nejkrásnější pláže a destinace

LUXURYHOUSE
nový lifestylový časopis

CARSHOUSE
Vše o luxusních autech... A nejen o nich

ZEN SPA
Thajské masáže & spa

GASTROHOUSE
Portál o moderní gastronomii...

Kadeřník KOMOhair
Kadeřnické studio v Praze - Holešovicích

ŠéfredaktorZaVolanem.cz
Osobní blog "motoristického novináře"...

nice girl

Partneři projektu:



ubytování Krkonoše, kuchyně, Silvestr chaty chalupy, ubytování Špindlerův Mlýn, Masivní nábytek, Wellness pobyty